CSOMAGAUTOMATÁRÓL ÁLTALÁBAN

Mi az a Csomagautomata?

A Csomagautomaták egy érintőképernyővel ellátott kezelőfelületből és különböző méretű rekeszekből álló berendezések, melyek alternatívát nyújtanak a háznál történő csomagkézbesítésnek vagy postai csomagfeladásnak. A Csomagautomaták többnyire éjjel-nappal elérhetők, csomagfeladásra és webáruházból rendelt csomagok átvételére egyaránt igénybe vehetők.

Hogyan rendelhetek Csomagautomatára?

Webáruházi vásárlásnál válaszd a Csomagautomata szállítási módot, majd válaszd ki, hogy melyik MPL Csomagautomatába szeretnéd rendelni csomagodat. Ha magánszemélytől vársz árut, add meg neki, melyik MPL Csomagautomatára címezze a csomagod.

Hogyan vehetem át a rendelésem?

SMS-ben, e-mailben értesítünk arról, hogy megérkezett a csomagod a Csomagautomatába és az értesítő üzenetben megküldjük az átvételhez szükséges 6 számjegyű kódot. Ezután add meg a kapott átvételi kódot az automata érintőképernyőjén, és az automata már ki is nyitja a csomagodat tartalmazó rekeszt. Ha árufizetéssel (utánvételesen) rendelted a csomagot, az automata bankkártya terminálján tudod rendezni a fizetendő összeget. Ebben az esetben a rekesz a sikeres bankkártyás fizetés után nyílik ki.

Hol vannak Csomagautomaták?

A posta.hu Postakeresőjében vagy a Posta mobilapplikációban könnyen megtalálod a hozzád legközelebb eső MPL Csomagautomatát.

Milyen gyorsan kapom meg a rendelésemet?

Ha a webáruház összekészíti a megrendelt árucikkeket és a csomagot átadja a postának szállításra, a csomag általában a feladás napját követő munkanapon megérkezik a Csomagautomatába, melynek érkezéséről elektronikus értesítést (SMS és/vagy e-mail) küldünk.

Mennyire van biztonságban az automatában a csomagom?

A csomagok biztonságát mechanikus és elektronikus biztonsági elemek is védik, a rekeszek beázásbiztosak (de érdemes figyelembe venni, hogy nem hűtöttek, és nem fűtöttek). Az automaták forgalmas helyeken, általában kültéren állnak. A biztonságos csomagátvételt kamerás megfigyelőrendszer és automatikus működésű megvilágítás garantálja. A Csomagautomatában elhelyezett küldeményekre a Magyar Posta biztosítást köt, így a csomagod teljes biztonságban van.

Éjszaka is használhatók az automaták?

A kültéren található, vagy 0-24-ben nyitva tartó épületekben elhelyezett automaták éjszaka is használhatók. A beépített világítás jól láthatóvá teszi az automatát és környezetét.

Külföldről érkező csomagomat kérhetem Csomagautomatába?

Az MPL Csomagautomaták is az Európa számos országában található DHL szolgáltatáspontok sűrű hálózatának része, amelynek köszönhetően mindig talál olyan helyet, ahol könnyen leadhatja és átveheti a külföldről rendelt csomagjait. A DHL Finder segítségével megtalálja a legközelebbi MPL Csomagautomatát a DHL Szolgáltató Ponton keresztül küldött csomagjához.

CSOMAG FELADÁSA

Hogyan küldhetek csomagot Csomagautomatára címezve?

Csomagautomatára MPL Üzleti csomag címezhető. MPL Üzleti csomag automatára történő feladása online címiraton a címzett és az automata címének feltüntetésével kezdeményezhető. Online címiratot a webcik.posta.hu oldalon készíthetsz. A címzett értesítéséhez a címzett nevét, e-mail címét, valamint SMS fogadására alkalmas telefonszámát feltétlen add meg. Figyelj arra, hogy az email címet és a telefonszámot pontosan rögzítsd, ellenkező esetben nem jut el az értesítés a címzetthez arról, hogy már átveheti a csomagot. Szerződéses ügyfélként lehetőséged van a küldeményadatok MPL API-n keresztül történő beküldésére is.

Nincs a közeledben csomagautomata? Akkor van egy jó hírünk, nemcsak automatáinkon keresztül, hanem postán is tudsz csomagot feladni csomagautomatára.

Küldhetek csomagot Csomagautomatára címezve „címzett fizet” szolgáltatással?

Jelenleg ez a szolgáltatás nem elérhető az automatára címzett csomagok esetében.

Hogyan adjak fel csomagot Csomagautomatánál?

Az automatán keresztüli feladáshoz online címiratot kell készíteni weboldalunkon. Lakossági ügyfélként a regisztrációmentes címiratkitöltés után egy 8 jegyű feladási kódot és egy QR-kódot kapsz e-mailben. A 8 jegyű kód megadását, vagy a kapott QR-kód vonalkód-olvasóval történő szkennelését követően a feladás díját bankkártyával fizetheted ki.

Szerződéses ügyfélként a címirat elkészítéséhez lehetőséged van a Posta címiratkitöltő alkalmazását vagy MPL API-t használni. A kitöltést követően a címiratot ki kell nyomtatnod és rá is kell azt ragasztanod a feladni kívánt csomagra. Az automatánál nincs szükség azonosításra, elegendő a címiraton található vonalkódot beszkennelned vagy a 13 jegyű küldeményazonosítót beírnod. A feladás díját nem az automatánál kell kifizetned, az a szerződésbe foglalt feltételek szerint, utólag kerül kiszámlázásra.

Szeretném elkészíteni a címiratot. Hol találom a kitöltő programot?

A címiratkitöltő program a posta.hu weboldalon érhető el, az alábbi linkről pedig közvetlenül elindítható: https://webcik.posta.hu/bejelentkezes.aspx

Szükséges akár előzetesen otthon vagy a Csomagautomatánál kinyomtatnom a címiratot?

Lakossági ügyfélként nem. Sem előzetesen, sem a Csomagautomatánál nem kell címiratot nyomtatni, elegendő az online felület kitöltése a szükséges adatokkal. Címiratot a postás kollégák fognak majd a csomagra ragasztani, miután kivették a rekeszből a csomagod, hogy az elosztó központba szállítsák.

Szerződéses ügyfélként minden esetben kötelező előzetesen kinyomtatnod és ráragasztanod a feladni kívánt csomagra a címiratot.

A Csomagautomatánál kifizetettem a csomagfeladás díját, de nem tudtam behelyezni a csomagomat, mert nagyobb volt, mint a címiratkitöltő alkalmazásban előzetesen megadott méret. Mit tudok tenni?

A feladási folyamat végén jelezd, hogy sikertelen volt a feladás, majd válaszd a „Nem megfelelő méretű rekesz” lehetőséget. Ezt követően az automata visszaléptet a szabad rekeszek kiválasztásához és nagyobb méretű rekeszeket ajánl fel.

Amennyiben már nincs nagyobb méretű szabad rekesz, kérjük keresd Ügyfélszolgálatunkat a 06-1-421-7282-es telefonszámon a kifizetett feladási díj visszatérítése érdekében.

A Csomagautomatánál kifizettem a csomagfeladás díját, de nem tudtam behelyezni a csomagomat. Hogy tudom visszaigényelni a csomagfeladás díját?

Kérjük, hívd az ügyfélszolgálatunkat a 06-1-421-7282-es telefonszámon munkanapokon 6:00-22:00, hétvégén és ünnepnapokon 9:00-18:00 között. A bejelentés után 30 napot követően visszautaljuk a csomagfeladás díját.

Nem megfelelő a termék, amit kaptam. Csomagautomatával vissza tudom küldeni a webáruház számára?

Amennyiben a csomagban találtál nyomtatott címiratot, akkor ragaszd rá a visszaküldendő csomagra és az automata képernyőjén szkenneld be a felragasztott címiratot vagy gépeld be a címiraton található küldeményazonosítót.
Amennyiben nem áll rendelkezésedre nyomtatott címirat, akkor is nagyon egyszerűen visszaküldheted a csomagodat! A visszaküldéshez (azaz inverz csomag feladásához) online címiratot kell készítened weboldalunkon, ahol legördülő listából választhatod ki, hogy mely, a Magyar Posta által szerződött partnernek szeretnéd visszaküldeni a csomagot. A címiratkitöltés után egy 8 jegyű feladási kódot és egy QR-kódot kapsz e-mailben. A 8 jegyű kód megadását, vagy a kapott QR-kód vonalkód-olvasóval történő szkennelését követően tudod behelyezni a kijelölt rekeszbe a visszaküldésre szánt csomagot. A visszaküldés a legördülő listában szereplő webáruházak részére díjmentes.

Több csomagot szeretnék feladni. Ha belefér, tehetem őket egy rekeszbe?

Nem, a csomagokat külön rekeszekbe szükséges helyezni.

Meddig kell feladnom a csomagom az automatánál ahhoz, hogy másnapra biztosan eljusson a címzetthez?

Ha 1 munkanapos időgaranciát választottál és délután 2 óráig bekerül csomagod az automatába, a következő munkanapon biztosan megkapja a címzett.

Hogyan tudom kifizetni a feladás díját?

Lakossági ügyfélként a kijelzőn megjelenő összeget az automatánál rendezheted, bankkártyával. A díj megfizetése bankkártyás vásárlásnak minősül.

Szerződéses ügyfélként az automatánál nem kell fizetned a feladásért, annak díja utólagosan kerül kiszámlázásra.

Kihez fordulhatok, ha nem nyílik ki az automata?

Kérjük, hívd az ügyfélszolgálatunkat a 06-1-421-7282-es telefonszámon munkanapokon 6:00-22:00, hétvégén és ünnepnapokon 9:00-18:00 között.

Kérhetek számlát a feladásról?

Lakossági ügyfélként számla igényléséhez kattints ide. Az adatok kitöltése után a számlát 8 napon belül kiállítjuk és a megadott email címre elektronikus formátumban elküldjük.

A szerződéses ügyfelek részére csomagautomatás feladásról minden esetben a szerződésben foglaltak szerint kerül kiállításra számla.

Lehetséges-e, hogy a címzett helye a feladás helye legyen? (Elhelyezem az automatában, és szeretném, ha a címzett ugyanott venné át.)

Igen. Ebben az esetben a csomagot legkorábban másnap veheti át a címzett az automatából.

Mi történik, ha feladáskor az automatában nincs szabad rekesz?

Az automatákat a nap folyamán többször ürítjük. Ha véletlenül mégis ilyen helyzettel találkoznál, az adott automatánál való feladást későbbi időpontban érdemes megpróbálnod, vagy válassz egy másik automatát csomagod feladásához.

CSOMAG ÁTVÉTELE

Honnan tudom meg, hogy megérkezett a csomagom az automatába?

SMS-ben és e-mailben küldünk értesítőt, amely tartalmazza az átvételhez szükséges egyedi, 6 jegyű átvételi kódot is. A kapott kódot kérjük, ne oszd meg senkivel!

Hogyan vehetem ki a csomagomat az automatából?

A csomag kivételéhez mindössze az SMS-ben és e-mailben kapott 6 jegyű átvételi kód megadására van szükség az automata érintőképernyőjén. Csak egy pillanat az egész! Ha rendeléskor utánvételes fizetési módot választottál, a csomagot tartalmazó rekesz a sikeres kártyás fizetés után nyílik ki! A képernyőn megjelenik, melyik rekesz tartalmazza a csomagod.

A Csomagautomatára címzett csomagomat átveheti más személy is?

A kódot csak a címzett részére küldi el a posta. Ha a kódot más személynek megadod, természetesen igen.

Utánvételes csomagot rendeltem. Az automatánál fizethetek készpénzzel is?

Nem. A csomagautomatánál csak bankkártyával (érintéses fizetésnél okostelefonnal/okosórával) tudsz fizetni.

Reggel még nem kaptam értesítést csomag érkezéséről. Már csak holnap várható, hogy átvehetem a rendelésemet?

Nem feltétlen. Értesítést a küldeményed automatába történő elhelyezése után kapsz, ami nem csak reggel lehet, mivel napközben is töltjük az automatákat.

Miért nem kaptam értesítést a csomag érkezéséről?

Az értesítést a feladáskor kapott e-mail címre és telefonszámra küldjük. Probléma esetén kérjük, hívd az ügyfélszolgálatunkat a 06-1-421-7282-es telefonszámon munkanapokon 6:00-22:00, hétvégén és ünnepnapokon 9:00-18:00 között.

Mennyi időm van a csomag átvételére?

A csomagokat 2 napig tároljuk az automatában.

Mi történik, ha nem veszem át a csomagot az SMS-ben / e-mailben megadott határidőn belül?

Ha a rendelkezésre álló idő alatt nem tudsz a csomagodért menni, újabb SMS-ben elküldjük, hogy melyik közeli postán és meddig veheted át rendelésedet. Az átvételre 5 vagy 10 munkanapod van, aszerint, hogy feladáskor a feladó milyen őrzési időt választott a csomaghoz.

Van-e tárolási díj, ha a csomagot végül nem az automatából veszem át, hanem a postán?

Nincs tárolási díj, csomagodat további díjfizetés nélkül veheted át a közeli postán a megadott őrzési időn belül.

A webáruház oldalán látom, ha Csomagautomatába rendelem a csomagom, a szállítási díj kedvezőbb. Ez mindig így van?

A legtöbb webáruház csomagautomatába történő rendelés esetén kedvezőbb szállítási díjat számol fel, mintha háznál történő kézbesítést választanál, így érdemes mindig ezt a szállítási módot kérni.

Mi történik, ha nincs a csomag az automatában?

Az átvétel során a csomagot tartalmazó rekesz kinyitását követően az automata kijelzőjén jelezheted, hogy a csomagod nem volt a rekeszben. Ezt követően kérjük, hívd az ügyfélszolgálatunkat a 06-1-421-7282-es telefonszámon munkanapokon 6:00-22:00, hétvégén és ünnepnapokon 9:00-18:00 között.

Mit csináljak, ha a Csomagautomata nem működik, és nem tudom átvenni a csomagom?

Ha hibás automatával találkozol, kérjük jelezd a csomagautomatákkal kapcsolatos információkérés űrlap kitöltésével vagy az ügyfélszolgálatunknak a 06-1-421-7282-es telefonszámon munkanapokon 6:00-22:00, hétvégén és ünnepnapokon 9:00-18:00 között.

Mi történik, ha a Csomagautomatában nincs szabad rekesz?

Ha az első feltöltéskor nem is fér be a küldemény az automatába, a következő felkereséskor már valószínűleg lesz megfelelő szabad rekesz. Amennyiben mégsem, akkor telefonon egyeztetünk veled, hogy milyen más kézbesítési mód áll rendelkezésedre.

Honnan tudom, hogy egy plázán belül vagy nagyobb köztereken hol található az automata?

Az automaták pontos elhelyezkedéséről a posta.hu oldalon vagy a Posta mobilapplikációban elérhető Postakeresőben találsz részletes információt.

Az én lakóhelyemen nincs automata. Van más lehetőségem?

Folyamatosan bővítjük a csomagautomata hálózatot, így elképzelhető, hogy a közeljövőben a te lakóhelyeden is lesz automata. Amennyiben településeden, céged telephelyén vagy magántulajdonodnál van pár szabad négyzetméter, ahol szívesen látnál csomagautomatát, akkor a kapcsolatfelvételi űrlap kitöltésével jelezheted.

Csütörtöki vagy pénteki rendelésnél van lehetőség arra, hogy hétvégén bekerüljön a csomagom az automatában?

Munkaszüneti napokon és a hétvége folyamán nem kerül be a csomagod az automatába.

CSOMAGOK JELLEMZŐI

Mit rendelhetek, és mit küldhetek Csomagautomatára?

Bármilyen olyan tárgyat/árucikket, amelynek feladását törvény vagy a posta általános szerződési feltételei nem tiltják, és melynek méretei a becsomagolást követően sem haladják meg az 31 x 35 x 50 cm-t és a 20 kg-ot. Az áru értéke és az árufizetés (utánvétel) összege maximum 400.000 Ft lehet. A Csomagautomaták nem hűtöttek és nem fűtöttek, így érdemes a termékválasztásnál erre is figyelni.

Azt olvastam, hogy az automatába címezhető csomag maximális mérete 31x35x50 cm lehet. Feladhatok 30x40x49 cm-es csomagot?

Sajnos nem. A Csomagautomata rekeszméretei adottak, hiába rövidebb két oldal is a maximum értékektől, 40 cm-es oldalmérete miatt ez a csomag nem férne be az automata rekeszébe.

25 kg-os csomagot szeretnék feladni. Automatán feladhatom?

Az automatába maximum 20 kg-os csomag helyezhető. 20 kg-nál nehezebb csomag feladását postán tudod intézni, vagy a nagyobb településeken kérheted a háznál történő felvételt.

A webáruház jelezte, hogy 410.000 Ft értékű csomagomat nem kaphatom meg Csomagautomatából. Miért?

Jelenleg az automatára feladható csomagok értéke nem haladhatja meg a 400.000 Ft-ot.

A rendelésem összegét csak az átvételkor szeretném az automatánál kifizetni. Lehetséges ez?

Igen, a Csomagautomatára rendelt áru díját átvételkor bankkártyával tudod rendezni az automatánál.

NYOMKÖVETÉS

Hogyan követhetem a csomagot?

A küldeményazonosító első 13 karakterének megadásával a Nyomkövetés oldalunkon, illetve a Posta mobilapplikáción keresztül tájékozódhatsz a csomag életútjáról.

Fizetnem kell a Nyomkövetés szolgáltatás igénybevételéért?

Nem, a nyomkövetést az alapdíj tartalmazza.

„Érvénytelen küldeményazonosító” hibaüzenet jelenik meg a nyomkövetőben. Mi lehet ennek az oka?

Előfordulhat, hogy téves a megadott küldeményazonosító szám.
Kérlek, ellenőrizd a beírt számot! A rendszer csak adott formátumú azonosítókat fogad el. A belföldi postai csomagazonosítók 13 karakterből állnak, melyek betűket és számokat is tartalmaznak.

Ha egyéb kérdésed adódna, töltsd ki a csomagautomatákkal kapcsolatos információkérés űrlapunkat, vagy keresd ügyfélszolgálatunkat a 06-1-421-7282-es telefonszámon munkanapokon 6:00-22:00, hétvégén és ünnepnapokon 9:00-18:00 között.